cygnus reborn logo

👢 Buty Hrabiny z Dworu nad Mantarą

🧤 Właściwości przedmiotu

  • Poziom wymagany: 50
  • Typ pancerza: buty
  • AC (Armor Class): 10
  • Modyfikacje:
    • +1 do damroll
    • +1 do hitroll
    • +10 punktów życia (HP)
 
 

Legenda głosi, że pewna szlachetnie urodzona dama — hrabina Genmote — zginęła w mrocznych okolicznościach, a jej dusza do dziś nawiedza pozostałości jej rezydencji. Po śmierci, jej duch ponoć czuwa nad ukochanym przedmiotem — parą wyszywanych butów podróżnych, które towarzyszyły jej we wszystkich wyprawach do stolicy.

 

 

🏰 Etap I – Przeprawa do Dworu nad Mantarą

Aby rozpocząć poszukiwania, śmiałek musi udać się do Dworu nad Mantarą, zrujnowanej posiadłości na południowym brzegu rzeki Mantara. Przeprawa przez rwący nurt wymaga hartu ducha — nie wszyscy są gotowi na spotkanie z tym miejscem.

Dotarłszy pod drzwi dworu, trzeba zastukać do bramy przy pomocy starej kołatki. Jednakże nie każdy zostanie wpuszczony. Straż duchów otwiera wrota tylko tym, którzy noszą tytuł Sira — tytuł zdobywany przez bohaterów uznanych przez zakon lub władzę.

 

🛏️ Etap II – Tajemnica sypialni

Wnętrze dworu kryje więcej niż się wydaje. Na piętrze, w jednej z sypialni, spoczywa stare łoże baldachimowe, niemal nietknięte przez czas. To łoże przenosi śmiałków do ukrytej komnaty — dawnego sanktuarium duszy hrabiny.

Ale aby magiczny transfer zadziałał, muszą być spełnione konkretne warunki:

  • postać musi być graczem (PC),
  • musi spać na łożu,
  • musi być dzień,
  • musi upłynąć co najmniej 20 ticków od ostatniej próby przeniesienia.

Jeśli którykolwiek z warunków nie zostanie spełniony — nic się nie wydarzy.

 

👻 Etap III – Spotkanie z duchem

Po przeniesieniu, bohater trafia do ukrytej sali, gdzie spotyka ducha hrabiny Genmote. Nie jest ona wrogo nastawiona — raczej bada zamiary śmiałka. Jeśli ten wykaże się godnością i milczeniem wobec przeszłości rodu, duch przekazuje mu Buty Hrabiny.